Akcie Snapchat na historických minimech
IPO
IPO společnosti Snap z března loňského roku bylo jedno z nejvíce sledovaných. Emisní cena byla 17 USD, obchodování první den začalo za obrovského zájmu investorů na 24 USD. Nyní lze tyto akcie v klidu nakoupit za poloviční ceny.
Propad
Před pár dny spadla cena akcie za jediný den o pětinu. Co se stalo? Stačilo jedno hodně špatné čtvrtletí. Ihned jsem si vzpomněl, jak v únoru svým tweetem Kylie Jenner („hvězda“ TV programů v USA) srazila akcie o 6 %. Prohlásila, že nová aplikace je děsná a že přestává Snapchat používat. Asi na tom něco bude. Protože sám Snapchat nepoužívám, zeptal jsem se několika adolescentů v mém okolí na jejich názor, většinová odpověď byla, že nová aplikace je opravdu děs a přestali Snapchat používat.
Tehdy se ještě nevědělo, jaký finanční dopad bude mít redesign Snapchatu. Finanční dopad se v plné nahotě ukázal nyní a dopad na cenu akcií je vidět na horním grafu.
Očištěný (krásné to slovo) hospodářský výsledek byl na úrovni odhadů analytiků, tržby (ty se očisťují velmi obtížně) měla společnost o 5,5 % nižší, pod očekáváními byl i růst počtu uživatelů. Dále společnost varovala, že redesign aplikace sníží příjmy z inzerce i v budoucnu.
Pokles aktivních uživatelů
Velmi špatný je tento graf (DAU – Daily active user), kde se projevily i výše zmíněné faktory:
Znamená to, že se prakticky zastavil růst počtu aktivních klientů. To si společnost nemůže dovolit. Vždyť největšími konkurenty jsou Facebook a Google a jejich podíl na trhu online inzerce roste. To znamená, že na ostatní firmy zbývá méně i v absolutních částkách. Pro Snapchat to nejsou radostné vyhlídky.
Závěr
Co rozhodne? Nový redesign aplikace a jeho přijetí. Jedině jeho úspěch může zpět nalákat uživatele a následně zvýšit příjmy z reklamy. Investujte rozumem, nikoliv emocemi 😊